Pracownicy Urzędu | Kontakt
Święciechowa ul. Ułańska 4
- Ds. Inwestycji - Maciej Adamski - inwestycje@swieciechowa.pl - tel. 65 5 333 528
- organizacja oraz prowadzenie całości spraw związanych z przygotowaniem, realizacją przekazaniem do użytkowania inwestycji gminnych,
- przedkładanie Wójtowi Gminy stosownych wniosków, propozycji i informacji oraz sprawozdań dotyczących inwestycji gminnych,
- opracowywanie planów i programów inwestycyjnych oraz prowadzenie niezbędnej dokumentacji z tym związanej, a także nadzór nad ich terminową realizacją.
- Ds. księgowości budżetowej i ewidencji środków trwałych - Agata Mrozińska - ksiegowosc@swieciechowa.pl - tel. 65 5 333 527
- prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej dla budżetu gminy ,
- przygotowanie i sporządzanie miesięcznych sprawozdań budżetowych ,
- prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
- Ds. gospodarki gruntami - Aldona Frąckowiak - gosp.gruntami@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 522
- prowadzenie zagadnień związanych z zarządzaniem mieniem gminnym ,
- prowadzenie spraw z zakresu administrowania gruntami ,
- prowadzenie spraw z zakresu komunalizacji gminy ,
- prowadzenie spraw z zakresu obrotu nieruchomościami stanowiącymi własność gminy,
- prowadzenie spraw z zakresu prawa pierwokupu i wywłaszczenia ,
- prowadzenie spraw z zakresu nadzoru i kontroli zarządzania gruntami ,
- prowadzenie spraw z zakresu ochrony i rekultywacji gruntu ,
- prowadzenie spraw z zakresu bazy ewidencji gruntów.
- Ds. księgowości podatkowej - Dorota Gnacińska - podatki@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 529
- prowadzenie księgowości podatkowej, zobowiązań pieniężnych i innych należności podatkowych ,
- rozliczanie inkasentów z pobranych podatków i opłat ,
- windykacja należności podatkowych od osób prawnych i fizycznych.
- Ds. techniczno - kancelaryjnych - Joanna Nowak - urzadgminy@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 510
- koordynacja czynności kancelaryjnych Urzędu, obsługi kserokopiarki i centrali telefonicznej,
- prowadzenie spraw kadrowych Urzędu oraz przyjmowanie zeznań świadków,
- prowadzenie archiwum zakładowego.
- Główny Księgowy Urzędu Gminy/ Zastępca Skarbnika Gminy - Aneta Sadowska -glownaksiegowa@swieciechowa.pl Tel. 65 5333 514
- wykonywanie czynności Głównego Księgowego Urzędu wynikające z ustawy o rachunkowości i ustawy o finansach publicznych ,
- realizacja spraw związanych z wynagrodzeniem pracowników ,
- sprawy związane z podatkiem dochodowym od osób fizycznych ,
- organizacja obiegu dokumentów finansowo-księgowych w Urzędzie,
- nadzór nad wykonywaniem obowiązków przez pracowników prowadzących księgowość budżetową oraz podatkową Urzędu ,
- ostatecznie rozliczanie przekazywanych dotacji
- Ds. ochrony środowiska - Iwona Harbuz Kudak - ochronasrodowiska@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 516
- prowadzenie całości zagadnień z zakresu ochrony środowiska ,
- prowadzenie zagadnień z zakresu urządzeń wodno melioracyjnych i kanalizacji deszczowej,
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką leśną w lasach niepaństwowych i zadrzewieniami ,
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką odpadami ,
- realizacja zadań zawartych w ustawie o porządku i czystości w gminach ,
- realizacja zadań zawartych w ustawie o ochronie przyrody.
- Ds.księgowości budżetowej i podatku - Joanna Wojtkowiak - ksieg.budzetowa@swieciechowa.pl - Tel 65 5333 527
- prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej w zakresie planu kont Urzędu Gminy,
- prowadzenie spraw dotyczących podatku od towarów i usług ,
- prowadzenie księgowości oraz sprawozdawczości z zakresu wydatków strukturalnych Gminy.
- Ds. rolnictwa, oświaty i geodezji - Joanna Ratajczak - oswiata@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 521
- prowadzenie całości spraw z zakresu produkcji roślinnej i zwierzęcej ,
- załatwianie spraw z zakresu geodezji dotyczących podziału nieruchomości, rozgraniczeń i scaleń gruntów ,
- prowadzenie całości spraw z zakresu oświaty należących do organu prowadzącego placówki oświatowe ,
- współpraca z Zespołami Szkół i Przedszkolem Samorządowym.
- Ds. zamówień publicznych - Karolina Samelczak - zamowieniapubliczne@swieciechowa.pl- Tel. 65 5333 520
- przygotowywanie wniosków wraz z załącznikami przy realizacji zadań z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej i innych – krajowych ,
- prowadzenie spraw w zakresie prawa zamówień publicznych ,
- zbieranie materiałów dotyczących charakterystyki gminy i wykorzystanie ich w promocji.
- Ds. pozyskiwania środków zewnętrznych - Natalia Szymanowska - funduszezewnetrzne@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 515
- poszukiwanie źródeł dodatkowego finansowania, w tym pochodzących ze środków pomocowych UE, na realizację zadań gminy,
- aplikowanie o środki finansowe, w tym przygotowanie wniosków o dofinansowanie oraz obsługa całości procesu rozliczania przyznanego dofinansowania,
- informowanie o źródłach finansowania jednostki organizacyjne gminy, organizacji pozarządowych oraz pomoc w przygotowaniu wniosków aplikacyjnych,
- prowadzenie pełnej dokumentacji dotyczącej pozyskiwania funduszy od chwili przygotowywania wniosku do rozliczenia - prowadzenie projektu dokumentacji finansowo - rozliczeniowej w zakresie pozyskiwanych środków, w tym przygotowywanie sprawozdań, wniosków o płatność, harmonogramów płatności i rozliczeń,
- koordynowanie i modyfikacja opracowań planistycznych, programów i strategii Gminy w kontekście pozyskiwania funduszy zewnętrznych, pod kątem wymogów stawianych przez te fundusze,
- podejmowanie działań mających na celu utrzymanie trwałości projektów,
- realizowanie działań promocyjnych wymaganych zapisami programów pomocowych,
- prowadzenie spraw w zakresie współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w tym między innymi:
- przygotowywanie projektu rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i jego realizacja oraz projektu sprawozdania z realizacji rocznego programu współpracy,
- przeprowadzanie konkursów ofert na realizację zadań publicznych, udział w posiedzeniach komisji konkursowej, przygotowywanie umów dotacji, kontrola realizacji zadań zleconych, analiza składanych przez organizacje pozarządowe sprawozdań z realizacji zadań publicznych, roczne rozliczenie dotacji, prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie zwrotu dotacji w zakresie realizacji zadań publicznych, przygotowywanie materiałów sprawozdawczych w tym zakresie,
- organizacja szkoleń i konferencji,
- prowadzenie i aktualizacja bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na terenie gminy, w tym realizujących zadania publiczne z budżetu gminy,
- gromadzenie informacji o bieżącej i planowanej działalności organizacji.
- Ds. zagospodarowania przestrzennego - Przemysław Kołodziej - planowanieprzestrzenne@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 518
- prowadzenie spraw z zakresu planowania przestrzennego ,
- załatwianie spraw związanych z wydawaniem wskazań i decyzji lokalizacyjnych ,
- prowadzeniem spraw związanych z ustaleniem nazw miejscowości, ulic, placów i nadawanie numerów porządkowych ,
- prowadzenie postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko w tym przygotowanie projektów decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody
- Ds. obsługi bankowej - Justyna Urbaniak - obslugabankowa@swieciechowa.pl - Tel 65 5333 527
- prowadzenie obsługi bankowej Urzędu Gminy, w tym dokonywanie
przelewów i rozliczeń w zakresie robót, dostaw i usług z dostawcami i wykonawcami, - prowadzenie kasy fiskalnej urzędu,
- zakup, wydawanie oraz prowadzenie rejestrów druków ścisłego zarachowania,
- ewidencjonowanie depozytów,
- prowadzenie systemu monitorowania pomocy publicznej,
- prowadzenie windykacji należności gminy z tytułu: czynszu, opłat za wieczyste użytkowanie, planistycznych, adiacenckich,
- stosowanie umorzeń, odroczeń terminu płatności i rozłożenia na raty wierzytelności niepodatkowych gminy,
- wstępna kontrola rachunków i faktur pod względem formalno-rachunkowym,
- wystawianie faktur sprzedaży.
- Ds. drogownictwa i gospodarki komunalnej - Włodzimierz Urban - drogi@swieciechowa.pl - Tel 65 5333 517
- prowadzenie spraw związanych z budową, modernizacją i utrzymaniem dróg gminnych oraz właściwym oznakowaniem ,
- prowadzenie zagadnień w zakresie gospodarki komunalnej i mieszkaniowej (realizacja remontów budynków komunalnych) ,
- prowadzenie spraw w zakresie gazownictwa, komunikacji i telefonizacji.
- Ds. gospodarki niskoemisyjnej - Aurelia Prałat - gospodarkaniskoemisyjna@swieciechowa.pl - Tel 65 5337231
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką niskoemisyjną w szczególności realizacja i nadzorowanie planu gospodarki niskoemisyjnej,
- prowadzenie spraw związanych z budową, konserwacją i naprawą oświetlenia dróg i placów, w tym prowadzenie postępowań przetargowych i realizacja inwestycji,
- prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych związanych z: - bieżącym utrzymaniem i modernizacją dróg gminnych, - utrzymaniem i remontami budynków komunalnych i sal wiejskich, - zakupem i remontami wiat przystankowych,
- prowadzenie spraw związanych z właściwym oznakowaniem dróg, w tym projekty organizacji ruchu, książki dróg.
- prowadzenie gospodarki komunalnej i mieszkaniowej w zakresie książek obiektów, przeglądów i audytów.
- organizowanie transportu zbiorowego na terenie gminy.
- podejmowanie działań na rzecz pozyskiwania i obsługi inwestorów,
- przygotowanie kompletnej oferty inwestycyjnej gminy, jej weryfikacja i aktualizacja ,
- współdziałanie w zakresie analiz pozyskiwania i obsługi inwestorów z jednostkami urzędu oraz z podmiotami zewnętrznymi, w szczególności z PAIH, RCOI, SSE,
- uczestniczenie w imprezach gospodarczo-inwestycyjnych o charakterze wystawienniczym i targowym oraz organizowanie takich imprez,
- organizowanie wizyt lokalizacyjnych inwestorów i współdziałanie z innymi podmiotami w tym zakresie,
- asystowanie inwestorom w niezbędnych procedurach administracyjnych i prawnych występujących w trakcie realizacji procesu inwestycyjnego,
- opieka poinwestycyjna dla firm łącznie ze wsparciem firm, które już działają na terenie gminy,
- realizowanie działań promocyjno-informacyjnych mających na celu zwiększenie konkurencyjności gminy,
- opracowanie graficzne materiałów informacyjno-promocyjnych,
- systematyczne gromadzenie i upowszechnianie informacji o gminie, przydatnych przy podejmowaniu i prowadzeniu działalności gospodarczej w gminie,
- przygotowywanie i umieszczanie informacji na stronach internetowych urzędu oraz w mediach społecznościowych,
- prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- prowadzenie spraw w zakresie polityki bezpieczeństwa informacji.
Święciechowa ul. Rynek 14a
- Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych - Weronika Bartkowiak - oc@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 524
- prowadzenie spraw z zakresu informacji niejawnych ,
- prowadzenie zagadnień związanych z ochroną p.poż. ,
- realizacja zadań z zakresu obrony cywilnej i obronności kraju ,
- prowadzenie spraw z zakresu działalności gospodarczej ,
- prowadzenie spraw z zakresu kultury fizycznej i sportu ,
- wykonywanie prac związanych z realizacją powszechnego obowiązku obrony .
- Kierownik USC - Magdalena Borowiak - usc@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 523
- realizacji ustawy o aktach stanu cywilnego ,
- wydawanie dokumentów potwierdzających tożsamość ,
- prowadzenie spraw w zakresie zbiórek publicznych ,
- prowadzenie spraw w zakresie organizowania zabaw publicznych ,
- prowadzenie ewidencji ludności ,
- prowadzenie rejestru stałego wyborców.
- Ds. obsługi rady gminy i komisji - Wiktor Dudziński - bipsw@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 519
- prowadzenie spraw związanych z działalności Rady Gminy i Komisji ,
- sprawowanie nadzoru nad działalnością jednostek pomocniczych – sołectw i udzielenie im pomocy w realizacji zadań ,
- prowadzenie spraw związanych z współpracą z zagranicą ,
- koordynowanie spraw dotyczących realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Kierownictwo Urzędu | Kontakt
- Wójt Gminy - Mikołaj Kostaniak - urzadgminy@swieciechowa.pl - tel. 65 5 333 510
- określenie sposobu wykonywania uchwał
- przygotowywanie projektów uchwał rady gminy
- gospodarowanie mieniem komunalnym
- wykonywanie budżetu
- kierowanie bieżącymi sprawami gminy
- reprezentowanie gminy
- podejmowanie czynności w sprawach niecierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego
- wykonywanie zadań Szefa Obrony Cywilnej Gminy
- przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady
- dokonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Urzędu
- występowanie do Rady z wnioskiem w sprawie powoływania i odwoływania skarbnika
- dokonywanie czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do kierowników jednostek organizacyjnych gminy
- wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej
- podejmowanie czynności warunkujących wewnętrzną i zewnętrzną koordynację działań poszczególnych stanowisk pracy Urzędu i jednostek organizacyjnych gminy
- podejmowanie działań warunkujących bieżącą kontrolę wykonywania uchwał Rady
Wójt może upoważnić swojego Zastępcę i Sekretarza Gminy lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych.
- Zastępca Wójta Gminy / Sekretarz Gminy - Patryk Tomczak - sekretarzgminy@swieciechowa.pl - tel. 655 333 512
- Wykonywanie wszelkich spraw przypisanych kompetencji Wójta wynikających z ustaw jak również z przepisów wykonawczych, w tym do:
- wydawania decyzji administracyjnych,
- wydawania zaświadczeń,
- reprezentowania gminy przed Sądami Powszechnymi i innymi organami,
- podpisywania umów oraz do zaciągania zobowiązań,
- wykonywania pozostałych czynności z zakresu prawa pracy wobec Wójta, z wyłączeniem nawiązywania, rozwiązywania stosunku pracy i ustalenia wynagrodzenia, zatwierdzania rachunków i faktur, dysponowania pieniężnymi środkami gminy, samodzielnego składania oświadczeń woli w zakresie zarządu mieniem, przy zachowaniu wymogów w art. 46 ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym.
- Wykonywanie zadań Sekretarza Gminy, a w szczególności:
- zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz w tym zakresie nadzorowanie działalności stanowisk pracy,
- realizowanie polityki kadrowej urzędu,
- sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganie wewnętrznego porządku pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych i obiegiem informacji w Urzędzie,
- prowadzenie okresowych ocen pracowniczych i kierowników jednostek organizacyjnych,
- świadczenie pomocy prawnej na rzecz Urzędu Gminy,
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów proceduralnych przy załatwianiu spraw w trybie postępowania administracyjnego oraz interpelacji, wniosków i zapytań radnych,
- organizacja przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków,
- zapewnienie terminowego i prawidłowego przygotowania przez stanowiska pracy materiałów na posiedzenia komisji i sesje Rady,
- koordynacja i kontrola wykonywania zadań wynikających z aktów prawnych organów gminy,
- organizacja i koordynacja prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów organów przedstawicielskich i referendum,
- nadzór nad gospodarką mieniem Urzędu i środkami budżetowymi, przeznaczonymi na pokrycie kosztów jego funkcjonowania,
- nadzór nad obsługą i załatwianiem indywidualnych spraw interesantów,
- nadzór nad procesem informatyzacji urzędu.
- Sporządzanie strategii rozwoju gminy.
- Realizacja i koordynacja kontroli zarządczej urzędu.
- Sporządzanie testamentów.
- Przewodniczenie komisji inwentaryzacyjnej.
- Pełnienie funkcji Administratora Bezpieczeństwa Informacji.
- Skarbnik Gminy - Anna Kaczmarek - skarbnik@swieciechowa.pl - 655 333 513
- opracowanie projektu wieloletniej prognozy finansowej oraz projektu zmian tej prognozy
- opracowanie projektu budżetu gminy oraz projektu zmian budżetu
- dokonywanie wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących budżetu
- sporządzanie i nadzór nad sporządzaniem okresowych analiz i zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu
- kontrasygnowanie umów powodujących powstanie zobowiązań finansowych
- nadzór nad prowadzeniem rachunkowości Organu
- nadzór nad wykonywaniem obowiązków przez głównych księgowych jednostek organizacyjnych gminy
- nadzór nad prawidłowym prowadzeniem ksiąg rachunkowych Organu
- rozliczanie dochodów z Urzędami Skarbowymi
- rozliczanie otrzymywanych dotacji
Jednostki | Kontakt
Dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych
Sołtysi Gminy Święciechowa 2023 r. - 2028 r.| Kontakt
Jan Nowacki - Sołtys wsi Długie Nowe
Długie Nowe 15, 64-100 Leszno
tel. 65 533 8384 kom. 603 968 987
e-mail: jan.nowacki55@gmail.com
Cecylia Jurga - Sołtys wsi Święciechowa
64-115 Święciechowa, ul. Lipowa 11b
tel. 725 458 505
Sylwia Mikus - Sołtys wsi Trzebiny
64-100 Leszno, Trzebiny 22/2
tel. 663 527 061
e-mail: sylwiamikus@wp.pl
Rafał Jóźwiak - Sołtys wsi Niechłód
64-115 Święciechowa, Niechłód 12a
tel. 722 131 819
e-mail: rafal.jozwiak@onet.pl
Hieronim Warliński - Sołtys wsi Piotrowice
64-115 Święciechowa, Piotrowice 21a
tel. 503 158 068
e-mail: transwarlinski@wp.pl
Jacek Sentfleben - Sołtys wsi Henrykowo
64-100 Leszno, Henrykowo 7c/17
tel. 667 890 904
e-mail: schizol@onet.pl
Eugeniusz Bartosiewicz - Sołtys wsi Krzycko Małe
64-117 Krzycko Małe ul. Główna 6
tel. 504 201 936
e-mail: eugeniusz.bartosiewicz@vp.pl
Marek Wójcik - Sołtys wsi Przybyszewo
64-100 Leszno, Przybyszewo, ul. Wiejska 63
tel. 609 303 044
Anna Urbańska - Sołtys wsi Długie Stare
64-100 Leszno, Długie Stare, ul. Wiosenna 72
tel. 669 404 650
e-mail: urbanscy@vp.pl
Krzysztof Kołacki - Sołtys wsi Strzyżewice
64-100 Leszno, Strzyżewice, ul. Lotnicza 3
tel. 721 687 236
e-mail: krzysiek.kolacki@interia.pl
Grzegorz Cieślawski - Sołtys wsi Gołanice
64-100 Krzycko Małe, Gołanice, ul. Leśna 40
tel. 605 069 713
e-mail: grzegorz.cieslawski@vp.pl
Julia Kochańska - Sołtys wsi Lasocice Ogrody
64-100 Leszno, Ogrody 5
tel. 600 172 440
e-mail: support@juliakochanska.pl