1) Kancelaria Prawna Łebek & Wspólnicy wspólnie z Wałbrzyską Specjalną Strefą Ekonomiczną INVEST-PARK zaprasza na darmowe webinarium pn. :
„ Zatrudnianie cudzoziemców w dobie pandemii oraz zmiany w prawie”
które odbędzie się 18 lutego 2022 r. w godzinach 10:00 - 12:00.
Agenda:
- Wprowadzenie
- Legalność pobytu w czasie pandemii Covid-19 – tymczasowe zmiany, które zostały wprowadzone w związku z ogłoszeniem na terenie Polski stanu epidemii, ich oddziaływanie na legalność pobytu cudzoziemców oraz zagadnienia z tym związane.
- Najnowsze interpretacje w zakresie prawa cudzoziemców – Interpretacje sądów oraz organów państwowych w zakresie zagadnień związanych z zatrudnianiem cudzoziemców.
- Pobyt i praca cudzoziemca – odpowiedzialność pracodawcy – Omówienie zasad odpowiedzialności pracodawców, w szczególności w zakresie odpowiedzialności wykroczeniowej za nielegalne zatrudnianie cudzoziemców.
- Nowe przepisy w zakresie oświadczeń o powierzeniu pracy – opis zmian w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy w zakresie oświadczeń o powierzeniu pracy.
- Podsumowanie
2) Webinar: Aktualna praktyka w zakresie rozliczeń strefowych (SSE/PSI).
22 lutego 2022 r., godz. 10:00
Podczas tego seminarium on-line eksperci Deloitte omówią tematy związane z rozliczeniem CIT przez przedsiębiorców prowadzących działalność na terenie Polskiej Strefy Inwestycji (PSI) i Specjalnych Stref Ekonomicznych (SSE).
Szczególną uwagę poświęcą kwestii nowelizacji przepisów związanych z tzw. Polskim Ładem, których wprowadzenie spowodowało wątpliwości wśród inwestorów strefowych odnośnie ustalenia przedmiotu zwolnienia podatkowego w ramach PSI.
Dodatkowo, podczas spotkania omówione zostaną zasady kalkulacji wyniku podatkowego przez przedsiębiorców PSI/SSE, w tym: zasady alokacji kosztów wspólnych, rozliczanie straty oraz obowiązki dokumentacyjne.
Agenda spotkania:
1.Określenie przedmiotu zwolnienia podatkowego w ramach PSI, w świetle nowelizacji przepisów podatkowych związanych z tzw. Polskim Ładem.
2.Podstawowe zasady kalkulacji wyniku podatkowego przez przedsiębiorców działających w ramach PSI i SSE.
3.Zasady ustalania podatku minimalnego (tzw. podatku przychodowego), przez przedsiębiorców działających w ramach PSI i SSE.
4.Zastosowanie przepisów o cenach transferowych (TP) do rozliczeń przedsiębiorców „strefowych” – aktualna praktyka z kontroli TP u przedsiębiorców PSI/SSE, wymogi w zakresie dokumentacji cen transferowych, korekty cen transferowych itd.
Do kogo skierowane jest webinar?:
Spotkanie skierowane jest głównie do prezesów, dyrektorów finansowych, głównych księgowych, a także szefów i pracowników działów finansowo-księgowych i podatkowych oraz działów rozwoju, innowacji i inwestycji w przedsiębiorstwach prowadzących działalność w ramach Polskiej Strefy Inwestycji/SSE.
3) „Raportowanie schematów podatkowych. Ludzkim językiem o najgorzej napisanych regulacjach podatkowych obowiązujących w Polsce.”
które odbędzie się 24 lutego 2022 r. w godzinach 10:00 - 12:00.
Od 2019 r. niektórzy podatnicy mają obowiązek informowania władz skarbowych o tzw. schematach podatkowych. Schematy podatkowe to działania lub zdarzenia, które posiadają cechy oraz spełniają kryteria określone w przepisach podatkowych. Regulacje te (nazywane skrótowo MDR – od anielskiego „Mandatory Discosure Rules”) są bardzo skomplikowane i mają szeroki margines interpretacji. Z drugiej strony, za ewentualne uchybienia w raportowaniu MDR przewidziano dotkliwe kary finansowe, w tym grzywny mogące sięgać nawet 30 mln złotych. Widmo zaraportowania schematu podatkowego często przyprawia więc o zawrót głowy i wywołuje obawy. Naszym zdaniem niesłusznie – ten obszar sprawozdawczości podatkowej z powodzeniem można oswoić i usystematyzować.
W trakcie webinaru prowadzący postarają się ludzkim językiem wyjaśnić czym jest schemat podatkowy, jakie obowiązki w zakresie MDR ciążą na podatnikach, jakie sankcje przewidziano za niedopełnienie ww. obowiązków, w jaki sposób przygotować organizację na raportowanie MDR.
Agenda:
1. Co to jest schemat podatkowy – krótko i prostym językiem.
2. Zdarzenia i działania mogące stanowić schematy podatkowe – praktyczne przykłady.
3. Definicyjna „matrioszka” – najważniejsze pojęcia z zakresu MDR.
4. Dotkliwe sankcje za uchybienia w obszarze MDR.
5. Dlaczego zwykły Kowalski nie musi raportować schematów podatkowych?
6. Jak w praktyce zaraportować schemat podatkowy – omówienie rodzajów informacji i dostępnych narzędzi.
7. Jak zarządzić raportowaniem MDR w mojej organizacji – praktyczne wskazówki.
8. Podsumowanie
4) Kancelaria Olesiński & Wspólnicy wspólnie z Wałbrzyską Specjalną Strefą Ekonomiczną INVEST-PARK przygotowało dla Państwa bezpłatne webinarium pn. :
„Efektywne rozliczenie uzyskanego zwolnienia – korzystanie z zezwolenia strefowego / decyzji o wsparciu w praktyce”
które odbędzie się 25 lutego 2022 r. w godzinach 10:00 - 12:00.
Agenda spotkania:
1. Ustalanie podstawy opodatkowania – w tym m.in. zasady podziału przychodów i kosztów na działalność zwolnioną i podatkowaną, zasady alokacji kosztów wspólnych
2. Wydzielenie działalności strefowej, działalność pomocnicza, podejście projektowe
3. Ewidencja kosztów i przychodów spółki posiadającej Zezwolenie / DoW
4. Koszty kwalifikowane, czyli jakie?
5. Zasady kalkulacji limitu pomocy publicznej – case study (w tym m.in. dyskontowanie, łączenie limitów, kumulowanie pomocy z różnych źródeł)
6. Praktyczne aspekty korzystania z ulgi podatkowej w oparciu o DoW – CIT i PIT (w tym m.in. moment zwolnienia, rozliczanie zaliczek, operowanie stawkami amortyzacyjnymi, „minimalny CIT” a działalność zwolniona)
7. Obowiązki sprawozdawcze związane z korzystaniem z ulgi podatkowej:
- Formularze podatkowe (CIT, PIT)
- Obowiązek zgłaszania schematów podatkowych (MDR)
8. Sesja Q&A