Spis treści
Urząd | Kontakt
Gmina Święciechowa ul. Ułańska 4 64-115 Święciechowa
tel. 65 533 35 10 fax 65 529 95 48
email: urzadgminy@swieciechowa.pl
NIP: 697-22-35-722 REGON: 411050712
Poniedziałek: 8.00 - 16.00
Wtorek - Piątek 7.00 - 15.00
Święciechowa ul. Ułańska 4
Święciechowa ul. Rynek 14
Pracownicy Urzędu | Kontakt
Święciechowa ul. Ułańska 4
- Ds. Inwestycji - Przemysław Wleklik - inwestycje@swieciechowa.pl - tel. 65 5 333 528
- organizacja oraz prowadzenie całości spraw związanych z przygotowaniem, realizacją przekazaniem do użytkowania inwestycji gminnych,
- przedkładanie Wójtowi Gminy stosownych wniosków, propozycji i informacji oraz sprawozdań dotyczących inwestycji gminnych,
- opracowywanie planów i programów inwestycyjnych oraz prowadzenie niezbędnej dokumentacji z tym związanej, a także nadzór nad ich terminową realizacją.
- Ds. księgowości budżetowej i ewidencji środków trwałych - Agata Mrozińska - ksiegowosc@swieciechowa.pl - tel. 65 5 333 527
- prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej dla budżetu gminy ,
- przygotowanie i sporządzanie miesięcznych sprawozdań budżetowych ,
- prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
- Ds. gospodarki gruntami - Aldona Frąckowiak - gosp.gruntami@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 522
- prowadzenie zagadnień związanych z zarządzaniem mieniem gminnym ,
- prowadzenie spraw z zakresu administrowania gruntami ,
- prowadzenie spraw z zakresu komunalizacji gminy ,
- prowadzenie spraw z zakresu obrotu nieruchomościami stanowiącymi własność gminy,
- prowadzenie spraw z zakresu prawa pierwokupu i wywłaszczenia ,
- prowadzenie spraw z zakresu nadzoru i kontroli zarządzania gruntami ,
- prowadzenie spraw z zakresu ochrony i rekultywacji gruntu ,
- prowadzenie spraw z zakresu bazy ewidencji gruntów.
- Ds. księgowości podatkowej - Dorota Gnacińska - podatki@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 529
- prowadzenie księgowości podatkowej, zobowiązań pieniężnych i innych należności podatkowych ,
- rozliczanie inkasentów z pobranych podatków i opłat ,
- windykacja należności podatkowych od osób prawnych i fizycznych.
- Ds. techniczno - kancelaryjnych - Joanna Nowak - urzadgminy@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 510
- koordynacja czynności kancelaryjnych Urzędu, obsługi kserokopiarki i centrali telefonicznej,
- prowadzenie spraw kadrowych Urzędu oraz przyjmowanie zeznań świadków,
- prowadzenie archiwum zakładowego.
- Główny Księgowy Urzędu Gminy - Anna Kaczmarek - riozus@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 515
- wykonywanie czynności Głównego Księgowego Urzędu wynikające z ustawy o rachunkowości i ustawy o finansach publicznych ,
- realizacja spraw związanych z wynagrodzeniem pracowników ,
- sprawy związane z podatkiem dochodowym od osób fizycznych ,
- organizacja obiegu dokumentów finansowo-księgowych w Urzędzie,
- nadzór nad wykonywaniem obowiązków przez pracowników prowadzących księgowość budżetową oraz podatkową Urzędu ,
- ostatecznie rozliczanie przekazywanych dotacji
- Ds. wymiaru zobowiązań pieniężnych - Ewa Zawadzka - wymiar@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 525
- dokonywanie wymiaru i opłat lokalnych wchodzących w skład łącznego zobowiązania pieniężnego ,
- prowadzenie spraw z zakresu wystawiania zaświadczeń, naliczania dochodów z gospodarstw ,
- prowadzenie spraw w zakresie dokonywania zmian w wymiarze podatków w związku ze zmianami geodezyjnymi ,
- prowadzenie spraw w zakresie wydawania decyzji w sprawie odroczenia, umorzenia podatków oraz w sprawie ulg inwestycyjnych.
Ds. wymiaru zobowiązań pieniężnych - Monika Matecka - wymiar2@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 526
- dokonywanie wymiaru podatków od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego,
- prowadzenie spraw związanych z podatkiem od środków transportowych, opłaty targowej oraz opłaty miejscowej, - prowadzenie spraw z zakresu wystawiania zaświadczeń, naliczania dochodów z gospodarstw,
- prowadzenie spraw w zakresie dokonywania zmian w wymiarze podatków w związku ze zmianami geodezyjnymi oraz zestawieniem zmian dla podatku od środków transportu,
- prowadzenie spraw w związanych z ulgami inwestycyjnymi, z ulgami z tytułu nabycia gruntów oraz spraw związanych ze zwolnieniem od podatku od nieruchomości,
- wystawianie postanowień w sprawach podatku od spadków i darowizn,
- udzielanie informacji bądź wydawanie zaświadczeń w sprawach figurowania w ewidencji podatkowej, ubezpieczenia społecznego rolników, itp.
- Ds. ochrony środowiska - Iwona Harbuz Kudak - ochronasrodowiska@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 516
- prowadzenie całości zagadnień z zakresu ochrony środowiska ,
- prowadzenie zagadnień z zakresu urządzeń wodno melioracyjnych i kanalizacji deszczowej,
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką leśną w lasach niepaństwowych i zadrzewieniami ,
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką odpadami ,
- realizacja zadań zawartych w ustawie o porządku i czystości w gminach ,
- realizacja zadań zawartych w ustawie o ochronie przyrody.
- Ds.księgowości budżetowej i podatku Joanna Wojtkowiak - ksieg.budzetowa@swieciechowa.pl - Tel 65 5333 514
- prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej w zakresie planu kont Urzędu Gminy,
- prowadzenie spraw dotyczących podatku od towarów i usług ,
- prowadzenie księgowości oraz sprawozdawczości z zakresu wydatków strukturalnych Gminy.
- Ds. rolnictwa, oświaty i geodezji - Joanna Ratajczak - oswiata@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 521
- prowadzenie całości spraw z zakresu produkcji roślinnej i zwierzęcej ,
- załatwianie spraw z zakresu geodezji dotyczących podziału nieruchomości, rozgraniczeń i scaleń gruntów ,
- prowadzenie całości spraw z zakresu oświaty należących do organu prowadzącego placówki oświatowe ,
- współpraca z Zespołami Szkół i Przedszkolem Samorządowym.
- Ds. funduszy strukturalnych - Karolina Samelczak - fundusze@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 520
- przygotowywanie wniosków wraz z załącznikami przy realizacji zadań z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej i innych – krajowych ,
- prowadzenie spraw w zakresie prawa zamówień publicznych ,
- zbieranie materiałów dotyczących charakterystyki gminy i wykorzystanie ich w promocji.
- Ds. zagospodarowania przestrzennego - Przemysław Kołodziej - planowanieprzestrzenne@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 518
- prowadzenie spraw z zakresu planowania przestrzennego ,
- załatwianie spraw związanych z wydawaniem wskazań i decyzji lokalizacyjnych ,
- prowadzeniem spraw związanych z ustaleniem nazw miejscowości, ulic, placów i nadawanie numerów porządkowych ,
- prowadzenie postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko w tym przygotowanie projektów decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody
- Ds. obsługi bankowej - Aneta Sadowska - obslugabankowa@swieciechowa.pl - Tel 65 5333 514
- prowadzenie obsługi bankowej Urzędu Gminy, w tym dokonywanie
przelewów i rozliczeń w zakresie robót, dostaw i usług z dostawcami i wykonawcami, - prowadzenie kasy fiskalnej urzędu,
- zakup, wydawanie oraz prowadzenie rejestrów druków ścisłego zarachowania,
- ewidencjonowanie depozytów,
- prowadzenie systemu monitorowania pomocy publicznej,
- prowadzenie windykacji należności gminy z tytułu: czynszu, opłat za wieczyste użytkowanie, planistycznych, adiacenckich,
- stosowanie umorzeń, odroczeń terminu płatności i rozłożenia na raty wierzytelności niepodatkowych gminy,
- wstępna kontrola rachunków i faktur pod względem formalno-rachunkowym,
- wystawianie faktur sprzedaży.
- prowadzenie obsługi bankowej Urzędu Gminy, w tym dokonywanie
- Ds. drogownictwa i gospodarki komunalnej - Włodzimierz Urban - drogi@swieciechowa.pl - Tel 65 5333 517
- prowadzenie spraw związanych z budową, modernizacją i utrzymaniem dróg gminnych oraz właściwym oznakowaniem ,
- prowadzenie zagadnień w zakresie gospodarki komunalnej i mieszkaniowej (realizacja remontów budynków komunalnych) ,
- prowadzenie spraw w zakresie gazownictwa, komunikacji i telefonizacji.
Ds. gospodarki niskoemisyjnej - Aurelia Prałat gospodarkaniskoemisyjna@swieciechowa.pl - Tel 65 5337231
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką niskoemisyjną w szczególności realizacja i nadzorowanie planu gospodarki niskoemisyjnej,
- prowadzenie spraw związanych z budową, konserwacją i naprawą oświetlenia dróg i placów, w tym prowadzenie postępowań przetargowych i realizacja inwestycji,
- prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych związanych z: - bieżącym utrzymaniem i modernizacją dróg gminnych, - utrzymaniem i remontami budynków komunalnych i sal wiejskich, - zakupem i remontami wiat przystankowych,
- prowadzenie spraw związanych z właściwym oznakowaniem dróg, w tym projekty organizacji ruchu, książki dróg.
- prowadzenie gospodarki komunalnej i mieszkaniowej w zakresie książek obiektów, przeglądów i audytów.
- organizowanie transportu zbiorowego na terenie gminy.
Święciechowa ul. Rynek 14a
- Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych - Weronika Bartkowiak - oc@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 524
- prowadzenie spraw z zakresu informacji niejawnych ,
- prowadzenie zagadnień związanych z ochroną p.poż. ,
- realizacja zadań z zakresu obrony cywilnej i obronności kraju ,
- prowadzenie spraw z zakresu działalności gospodarczej ,
- prowadzenie spraw z zakresu kultury fizycznej i sportu ,
- wykonywanie prac związanych z realizacją powszechnego obowiązku obrony .
- Kierownik USC - Magdalena Borowiak - usc@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 523
- realizacji ustawy o aktach stanu cywilnego ,
- wydawanie dokumentów potwierdzających tożsamość ,
- prowadzenie spraw w zakresie zbiórek publicznych ,
- prowadzenie spraw w zakresie organizowania zabaw publicznych ,
- prowadzenie ewidencji ludności ,
- prowadzenie rejestru stałego wyborców.
- Ds. obsługi rady gminy i komisji - Magdalena Jaraczewska - Wieczorek - bipsw@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 519
- prowadzenie spraw związanych z działalności Rady Gminy i Komisji ,
- sprawowanie nadzoru nad działalnością jednostek pomocniczych – sołectw i udzielenie im pomocy w realizacji zadań ,
- prowadzenie spraw związanych z współpracą z zagranicą ,
- koordynowanie spraw dotyczących realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Kierownictwo Urzędu | Kontakt
- Wójt Gminy - Marek Lorych - urzadgminy@swieciechowa.pl - tel. 65 5 333 510
- określenie sposobu wykonywania uchwał
- przygotowywanie projektów uchwał rady gminy
- gospodarowanie mieniem komunalnym
- wykonywanie budżetu
- kierowanie bieżącymi sprawami gminy
- reprezentowanie gminy
- podejmowanie czynności w sprawach niecierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego
- wykonywanie zadań Szefa Obrony Cywilnej Gminy
- przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady
- dokonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Urzędu
- występowanie do Rady z wnioskiem w sprawie powoływania i odwoływania skarbnika
- dokonywanie czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do kierowników jednostek organizacyjnych gminy
- wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej
- podejmowanie czynności warunkujących wewnętrzną i zewnętrzną koordynację działań poszczególnych stanowisk pracy Urzędu i jednostek organizacyjnych gminy
- podejmowanie działań warunkujących bieżącą kontrolę wykonywania uchwał Rady
Wójt może upoważnić swojego Zastępcę i Sekretarza Gminy lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych.
- Zastępca Wójta Gminy / Sekretarz Gminy - Patryk Tomczak - sekretarzgminy@swieciechowa.pl - tel. 655 333 512
-
Wykonywanie wszelkich spraw przypisanych kompetencji Wójta
wynikających z ustaw jak również z przepisów wykonawczych, w tym do:
- wydawania decyzji administracyjnych,
- wydawania zaświadczeń,
- reprezentowania gminy przed Sądami Powszechnymi i innymi organami,
- podpisywania umów oraz do zaciągania zobowiązań,
- wykonywania pozostałych czynności z zakresu prawa pracy wobec Wójta, z wyłączeniem nawiązywania, rozwiązywania stosunku pracy i ustalenia wynagrodzenia, zatwierdzania rachunków i faktur, dysponowania pieniężnymi środkami gminy, samodzielnego składania oświadczeń woli w zakresie zarządu mieniem, przy zachowaniu wymogów w art. 46 ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym.
-
Wykonywanie zadań Sekretarza Gminy, a w szczególności:
- zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz w tym zakresie nadzorowanie działalności stanowisk pracy,
- realizowanie polityki kadrowej urzędu,
- sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganie wewnętrznego porządku pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych i obiegiem informacji w Urzędzie,
- prowadzenie okresowych ocen pracowniczych i kierowników jednostek organizacyjnych,
- świadczenie pomocy prawnej na rzecz Urzędu Gminy,
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów proceduralnych przy załatwianiu spraw w trybie postępowania administracyjnego oraz interpelacji, wniosków i zapytań radnych,
- organizacja przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków,
- zapewnienie terminowego i prawidłowego przygotowania przez stanowiska pracy materiałów na posiedzenia komisji i sesje Rady,
- koordynacja i kontrola wykonywania zadań wynikających z aktów prawnych organów gminy,
- organizacja i koordynacja prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów organów przedstawicielskich i referendum,
- nadzór nad gospodarką mieniem Urzędu i środkami budżetowymi, przeznaczonymi na pokrycie kosztów jego funkcjonowania,
- nadzór nad obsługą i załatwianiem indywidualnych spraw interesantów,
- nadzór nad procesem informatyzacji urzędu.
- Sporządzanie strategii rozwoju gminy.
- Realizacja i koordynacja kontroli zarządczej urzędu.
- Sporządzanie testamentów.
- Przewodniczenie komisji inwentaryzacyjnej.
- Pełnienie funkcji Administratora Bezpieczeństwa Informacji.
-
Wykonywanie wszelkich spraw przypisanych kompetencji Wójta
wynikających z ustaw jak również z przepisów wykonawczych, w tym do:
- Skarbnik Gminy - Łukasz Ślaga - skarbnik@swieciechowa.pl - 655 333 513
- opracowanie projektu wieloletniej prognozy finansowej oraz projektu zmian tej prognozy
- opracowanie projektu budżetu gminy oraz projektu zmian budżetu
- dokonywanie wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących budżetu
- sporządzanie i nadzór nad sporządzaniem okresowych analiz i zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu
- kontrasygnowanie umów powodujących powstanie zobowiązań finansowych
- nadzór nad prowadzeniem rachunkowości Organu
- nadzór nad wykonywaniem obowiązków przez głównych księgowych jednostek organizacyjnych gminy
- nadzór nad prawidłowym prowadzeniem ksiąg rachunkowych Organu
- rozliczanie dochodów z Urzędami Skarbowymi
- rozliczanie otrzymywanych dotacji
Jednostki | Kontakt
Dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych
- MAREK TULEWICZ - Dyrektor Samorządowego Ośrodka Kultury w Święciechowie
- MARIA MARCZYŃSKA Dyrektor Przedszkola Samorządowego w Święciechowie
- JOANNA PRIMEL Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
- KAROLINA HOMSKA-MAKOWSKA Kierownik Centrum Usług Wspólnych w Święciechowie- mail: sekretariat @ cuwswieciechowa.pl Telefon: 065 5297713
- Mirosław Grzelczyk Dyrektor Szkoła Podstawowa w Święciechowie
- IWONA JĄDER Dyrektor Szkoła Podstawowa w Lasocicach
- Wioletta Spychała Dyrektor Szkoła Podstawowa w Długiem Starem
- BEATA TYCNER - Kierownik Klubu Dziecięcego w Święciechowie - tel: 730 224 456,e-mail: KlubDzieciecy @ swieciechowa.pl
- Monika Poprawa - Dorabiała -Kierownik Klubu Seniora w Święciechowie, Email: Kontakt @ KlubSeniora.Swieciechowa.pl Telefon: 797 767 006
Sołtysi Gminy Święciechowa 2018 r. - 2021 r.| Kontakt

Jan Nowacki
Długie Nowe 15, 64-100 Leszno
tel. 603-968-987

Józef Buszewicz
64-115 Święciechowa, ul. Lipowa 40
tel. 725-029-339

Dorota Wróbel
64-100 Leszno, Trzebiny 35
tel. 601-170-496

Rafał Jóźwiak
64-115 Święciechowa, Niechłód 12a
tel. 722-131-819
Hieronim Warliński
64-115 Święciechowa, Piotrowice 21a
tel. 503 158 068
Jacek Sentfleben
64-100 Leszno, Henrykowo 7c/17
tel. 667 890 904
Eugeniusz Bartosiewicz
64-117 Krzycko Małe,
tel. 504 201 936
Marek Wójcik
64-100 Leszno, Przybyszewo, ul. Wiejska 63
tel. 609 303 044
Anna Urbańska
64-100 Leszno , Długie Stare, ul. Wiosenna 72a
Krzysztof Kołacki
64-100 Leszno, Strzyżewice, ul. Lotnicza 39

Kornela Sztor
64-100 Krzycko Małe, Gołanice, ul. Spacerowa 9
tel. 509-918-162

Wiesława Małycha
64-100 Leszno, Lasocice
e-mail: wiesia-malycha@wp.pl
tel. 533-901-339