Symbole komunikacji - telefon, email, rozmowa

Kontakt

Spis treści

Urząd | Kontakt

Gmina Święciechowa ul. Ułańska 4 64-115 Święciechowa

tel. 65 533 35 10 fax 65 529 95 48

email: urzadgminy@swieciechowa.pl

NIP: 697-22-35-722 REGON: 411050712

Poniedziałek: 8.00 - 16.00

Wtorek - Piątek 7.00 - 15.00

Święciechowa ul. Ułańska 4

Święciechowa ul. Rynek 14

Pracownicy Urzędu | Kontakt

Święciechowa ul. Ułańska 4

  • Ds. Inwestycji - Przemysław Wleklik - inwestycje@swieciechowa.pl - tel. 65 5 333 528
    • organizacja oraz prowadzenie całości spraw związanych z przygotowaniem, realizacją przekazaniem do użytkowania inwestycji gminnych,
    • przedkładanie Wójtowi Gminy stosownych wniosków, propozycji i informacji oraz sprawozdań dotyczących inwestycji gminnych,
    • opracowywanie planów i programów inwestycyjnych oraz prowadzenie niezbędnej dokumentacji z tym związanej, a także nadzór nad ich terminową realizacją.

  • Ds. księgowości budżetowej i ewidencji środków trwałych - Agata Mrozińska - ksiegowosc@swieciechowa.pl - tel. 65 5 333 527
    • prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej dla budżetu gminy ,
    • przygotowanie i sporządzanie miesięcznych sprawozdań budżetowych ,
    • prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.

  • Ds. gospodarki gruntami - Aldona Frąckowiak - gosp.gruntami@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 522
    • prowadzenie zagadnień związanych z zarządzaniem mieniem gminnym ,
    • prowadzenie spraw z zakresu administrowania gruntami ,
    • prowadzenie spraw z zakresu komunalizacji gminy ,
    • prowadzenie spraw z zakresu obrotu nieruchomościami stanowiącymi własność gminy,
    • prowadzenie spraw z zakresu prawa pierwokupu i wywłaszczenia ,
    • prowadzenie spraw z zakresu nadzoru i kontroli zarządzania gruntami ,
    • prowadzenie spraw z zakresu ochrony i rekultywacji gruntu ,
    • prowadzenie spraw z zakresu bazy ewidencji gruntów.

  • Ds. księgowości podatkowej - Dorota Gnacińska - podatki@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 529
    • prowadzenie księgowości podatkowej, zobowiązań pieniężnych i innych należności podatkowych ,
    • rozliczanie inkasentów z pobranych podatków i opłat ,
    • windykacja należności podatkowych od osób prawnych i fizycznych.

  • Ds. techniczno - kancelaryjnych - Joanna Nowak - urzadgminy@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 510
    • koordynacja czynności kancelaryjnych Urzędu, obsługi kserokopiarki i centrali telefonicznej,
    • prowadzenie spraw kadrowych Urzędu oraz przyjmowanie zeznań świadków,
    • prowadzenie archiwum zakładowego.

  • Główny Księgowy Urzędu Gminy - Anna Kaczmarek - riozus@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 515
    • wykonywanie czynności Głównego Księgowego Urzędu wynikające z ustawy o rachunkowości i ustawy o finansach publicznych ,
    • realizacja spraw związanych z wynagrodzeniem pracowników ,
    • sprawy związane z podatkiem dochodowym od osób fizycznych ,
    • organizacja obiegu dokumentów finansowo-księgowych w Urzędzie,
    • nadzór nad wykonywaniem obowiązków przez pracowników prowadzących księgowość budżetową oraz podatkową Urzędu ,
    • ostatecznie rozliczanie przekazywanych dotacji

  • Ds. wymiaru zobowiązań pieniężnych - Ewa Zawadzka - wymiar@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 525
    • dokonywanie wymiaru i opłat lokalnych wchodzących w skład łącznego zobowiązania pieniężnego ,
    • prowadzenie spraw z zakresu wystawiania zaświadczeń, naliczania dochodów z gospodarstw ,
    • prowadzenie spraw w zakresie dokonywania zmian w wymiarze podatków w związku ze zmianami geodezyjnymi ,
    • prowadzenie spraw w zakresie wydawania decyzji w sprawie odroczenia, umorzenia podatków oraz w sprawie ulg inwestycyjnych.


    Ds. wymiaru zobowiązań pieniężnych - Monika Matecka - wymiar2@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 526
  • dokonywanie wymiaru podatków od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego,
  • prowadzenie spraw związanych z podatkiem od środków transportowych, opłaty targowej oraz opłaty miejscowej, - prowadzenie spraw z zakresu wystawiania zaświadczeń, naliczania dochodów z gospodarstw,
  • prowadzenie spraw w zakresie dokonywania zmian w wymiarze podatków w związku ze zmianami geodezyjnymi oraz zestawieniem zmian dla podatku od środków transportu,
  • prowadzenie spraw w związanych z ulgami inwestycyjnymi, z ulgami z tytułu nabycia gruntów oraz spraw związanych ze zwolnieniem od podatku od nieruchomości,
  • wystawianie postanowień w sprawach podatku od spadków i darowizn,
  • udzielanie informacji bądź wydawanie zaświadczeń w sprawach figurowania w ewidencji podatkowej, ubezpieczenia społecznego rolników, itp.
  • Ds. ochrony środowiska - Iwona Harbuz Kudak - ochronasrodowiska@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 516
    • prowadzenie całości zagadnień z zakresu ochrony środowiska ,
    • prowadzenie zagadnień z zakresu urządzeń wodno melioracyjnych i kanalizacji deszczowej,
    • prowadzenie spraw związanych z gospodarką leśną w lasach niepaństwowych i zadrzewieniami ,
    • prowadzenie spraw związanych z gospodarką odpadami ,
    • realizacja zadań zawartych w ustawie o porządku i czystości w gminach ,
    • realizacja zadań zawartych w ustawie o ochronie przyrody.

  • Ds.księgowości budżetowej i podatku Joanna Wojtkowiak - ksieg.budzetowa@swieciechowa.pl - Tel 65 5333 514
    • prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej w zakresie planu kont Urzędu Gminy,
    • prowadzenie spraw dotyczących podatku od towarów i usług ,
    • prowadzenie księgowości oraz sprawozdawczości z zakresu wydatków strukturalnych Gminy.

  • Ds. rolnictwa, oświaty i geodezji - Joanna Ratajczak - oswiata@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 521
    • prowadzenie całości spraw z zakresu produkcji roślinnej i zwierzęcej ,
    • załatwianie spraw z zakresu geodezji dotyczących podziału nieruchomości, rozgraniczeń i scaleń gruntów ,
    • prowadzenie całości spraw z zakresu oświaty należących do organu prowadzącego placówki oświatowe ,
    • współpraca z Zespołami Szkół i Przedszkolem Samorządowym.

  • Ds. funduszy strukturalnych - Karolina Samelczak - fundusze@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 520
    • przygotowywanie wniosków wraz z załącznikami przy realizacji zadań z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej i innych – krajowych ,
    • prowadzenie spraw w zakresie prawa zamówień publicznych ,
    • zbieranie materiałów dotyczących charakterystyki gminy i wykorzystanie ich w promocji.
  • Ds. zagospodarowania przestrzennego - Przemysław Kołodziej - planowanieprzestrzenne@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 518
    • prowadzenie spraw z zakresu planowania przestrzennego ,
    • załatwianie spraw związanych z wydawaniem wskazań i decyzji lokalizacyjnych ,
    • prowadzeniem spraw związanych z ustaleniem nazw miejscowości, ulic, placów i nadawanie numerów porządkowych ,
    • prowadzenie postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko w tym przygotowanie projektów decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody

  • Ds. obsługi bankowej - Aneta Sadowska - obslugabankowa@swieciechowa.pl - Tel 65 5333 514
    • prowadzenie obsługi bankowej Urzędu Gminy, w tym dokonywanie
      przelewów i rozliczeń w zakresie robót, dostaw i usług z dostawcami i wykonawcami,
    • prowadzenie kasy fiskalnej urzędu,
    • zakup, wydawanie oraz prowadzenie rejestrów druków ścisłego zarachowania,
    • ewidencjonowanie depozytów,
    • prowadzenie systemu monitorowania pomocy publicznej,
    • prowadzenie windykacji należności gminy z tytułu: czynszu, opłat za wieczyste użytkowanie, planistycznych, adiacenckich,
    • stosowanie umorzeń, odroczeń terminu płatności i rozłożenia na raty wierzytelności niepodatkowych gminy,
    • wstępna kontrola rachunków i faktur pod względem formalno-rachunkowym,
    • wystawianie faktur sprzedaży.

  • Ds. drogownictwa i gospodarki komunalnej - Włodzimierz Urban - drogi@swieciechowa.pl - Tel 65 5333 517
    • prowadzenie spraw związanych z budową, modernizacją i utrzymaniem dróg gminnych oraz właściwym oznakowaniem ,
    • prowadzenie zagadnień w zakresie gospodarki komunalnej i mieszkaniowej (realizacja remontów budynków komunalnych) ,
    • prowadzenie spraw w zakresie gazownictwa, komunikacji i telefonizacji.

Ds. gospodarki niskoemisyjnej - Aurelia Prałat gospodarkaniskoemisyjna@swieciechowa.pl - Tel 65 5337231

  • prowadzenie spraw związanych z gospodarką niskoemisyjną w szczególności realizacja i nadzorowanie planu gospodarki niskoemisyjnej,
  • prowadzenie spraw związanych z budową, konserwacją i naprawą oświetlenia dróg i placów, w tym prowadzenie postępowań przetargowych i realizacja inwestycji,
  • prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych związanych z: - bieżącym utrzymaniem i modernizacją dróg gminnych, - utrzymaniem i remontami budynków komunalnych i sal wiejskich, - zakupem i remontami wiat przystankowych,
  • prowadzenie spraw związanych z właściwym oznakowaniem dróg, w tym projekty organizacji ruchu, książki dróg.
  • prowadzenie gospodarki komunalnej i mieszkaniowej w zakresie książek obiektów, przeglądów i audytów.
  • organizowanie transportu zbiorowego na terenie gminy.

Święciechowa ul. Rynek 14a


  • Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych - Weronika Bartkowiak - oc@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 524
    • prowadzenie spraw z zakresu informacji niejawnych ,
    • prowadzenie zagadnień związanych z ochroną p.poż. ,
    • realizacja zadań z zakresu obrony cywilnej i obronności kraju ,
    • prowadzenie spraw z zakresu działalności gospodarczej ,
    • prowadzenie spraw z zakresu kultury fizycznej i sportu ,
    • wykonywanie prac związanych z realizacją powszechnego obowiązku obrony .

  • Kierownik USC - Magdalena Borowiak - usc@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 523
    • realizacji ustawy o aktach stanu cywilnego ,
    • wydawanie dokumentów potwierdzających tożsamość ,
    • prowadzenie spraw w zakresie zbiórek publicznych ,
    • prowadzenie spraw w zakresie organizowania zabaw publicznych ,
    • prowadzenie ewidencji ludności ,
    • prowadzenie rejestru stałego wyborców.

  • Ds. obsługi rady gminy i komisji - Magdalena Jaraczewska - Wieczorek - bipsw@swieciechowa.pl - Tel. 65 5333 519
    • prowadzenie spraw związanych z działalności Rady Gminy i Komisji ,
    • sprawowanie nadzoru nad działalnością jednostek pomocniczych – sołectw i udzielenie im pomocy w realizacji zadań ,
    • prowadzenie spraw związanych z współpracą z zagranicą ,
    • koordynowanie spraw dotyczących realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Kierownictwo Urzędu | Kontakt

  • Wójt Gminy - Marek Lorych - urzadgminy@swieciechowa.pl - tel. 65 5 333 510
    • określenie sposobu wykonywania uchwał
    • przygotowywanie projektów uchwał rady gminy
    • gospodarowanie mieniem komunalnym
    • wykonywanie budżetu
    • kierowanie bieżącymi sprawami gminy
    • reprezentowanie gminy
    • podejmowanie czynności w sprawach niecierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego
    • wykonywanie zadań Szefa Obrony Cywilnej Gminy
    • przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady
    • dokonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Urzędu
    • występowanie do Rady z wnioskiem w sprawie powoływania i odwoływania skarbnika
    • dokonywanie czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do kierowników jednostek organizacyjnych gminy
    • wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej
    • podejmowanie czynności warunkujących wewnętrzną i zewnętrzną koordynację działań poszczególnych stanowisk pracy Urzędu i jednostek organizacyjnych gminy
    • podejmowanie działań warunkujących bieżącą kontrolę wykonywania uchwał Rady

Wójt może upoważnić swojego Zastępcę i Sekretarza Gminy lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych.

  • Zastępca Wójta Gminy / Sekretarz Gminy - Patryk Tomczak - sekretarzgminy@swieciechowa.pl - tel. 655 333 512
    • Wykonywanie wszelkich spraw przypisanych kompetencji Wójta wynikających z ustaw jak również z przepisów wykonawczych, w tym do:
      • wydawania decyzji administracyjnych,
      • wydawania zaświadczeń,
      • reprezentowania gminy przed Sądami Powszechnymi i innymi organami,
      • podpisywania umów oraz do zaciągania zobowiązań,
      • wykonywania pozostałych czynności z zakresu prawa pracy wobec Wójta, z wyłączeniem nawiązywania, rozwiązywania stosunku pracy i ustalenia wynagrodzenia, zatwierdzania rachunków i faktur, dysponowania pieniężnymi środkami gminy, samodzielnego składania oświadczeń woli w zakresie zarządu mieniem, przy zachowaniu wymogów w art. 46 ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym.
    • Wykonywanie zadań Sekretarza Gminy, a w szczególności:
      • zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz w tym zakresie nadzorowanie działalności stanowisk pracy,
      • realizowanie polityki kadrowej urzędu,
      • sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganie wewnętrznego porządku pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych i obiegiem informacji w Urzędzie,
      • prowadzenie okresowych ocen pracowniczych i kierowników jednostek organizacyjnych,
      • świadczenie pomocy prawnej na rzecz Urzędu Gminy,
      • nadzór nad przestrzeganiem przepisów proceduralnych przy załatwianiu spraw w trybie postępowania administracyjnego oraz interpelacji, wniosków i zapytań radnych,
      • organizacja przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków,
      • zapewnienie terminowego i prawidłowego przygotowania przez stanowiska pracy materiałów na posiedzenia komisji i sesje Rady,
      • koordynacja i kontrola wykonywania zadań wynikających z aktów prawnych organów gminy,
      • organizacja i koordynacja prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów organów przedstawicielskich i referendum,
      • nadzór nad gospodarką mieniem Urzędu i środkami budżetowymi, przeznaczonymi na pokrycie kosztów jego funkcjonowania,
      • nadzór nad obsługą i załatwianiem indywidualnych spraw interesantów,
      • nadzór nad procesem informatyzacji urzędu.
    • Sporządzanie strategii rozwoju gminy.
    • Realizacja i koordynacja kontroli zarządczej urzędu.
    • Sporządzanie testamentów.
    • Przewodniczenie komisji inwentaryzacyjnej.
    • Pełnienie funkcji Administratora Bezpieczeństwa Informacji.

  • Skarbnik Gminy - Łukasz Ślaga - skarbnik@swieciechowa.pl - 655 333 513
    • opracowanie projektu wieloletniej prognozy finansowej oraz projektu zmian tej prognozy
    • opracowanie projektu budżetu gminy oraz projektu zmian budżetu
    • dokonywanie wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących budżetu
    • sporządzanie i nadzór nad sporządzaniem okresowych analiz i zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu
    • kontrasygnowanie umów powodujących powstanie zobowiązań finansowych
    • nadzór nad prowadzeniem rachunkowości Organu
    • nadzór nad wykonywaniem obowiązków przez głównych księgowych jednostek organizacyjnych gminy
    • nadzór nad prawidłowym prowadzeniem ksiąg rachunkowych Organu
    • rozliczanie dochodów z Urzędami Skarbowymi
    • rozliczanie otrzymywanych dotacji

Jednostki | Kontakt

Dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych

  • Monika Poprawa - Dorabiała -Kierownik Klubu Seniora w Święciechowie, Email: Kontakt @ KlubSeniora.Swieciechowa.pl Telefon: 797 767 006

Sołtysi Gminy Święciechowa 2018 r. - 2021 r.| Kontakt


Jan Nowacki

Jan Nowacki

Długie Nowe 15, 64-100 Leszno

tel. 603-968-987

Józef Buszewicz

Józef Buszewicz

64-115 Święciechowa, ul. Lipowa 40

tel. 725-029-339

Dorota Wróbel

Dorota Wróbel

64-100 Leszno, Trzebiny 35

tel. 601-170-496

Rafał Jóźwiak

Rafał Jóźwiak

64-115 Święciechowa, Niechłód 12a

tel. 722-131-819

Hieronim Warliński

64-115 Święciechowa, Piotrowice 21a
tel. 503 158 068

Jacek Sentfleben

64-100 Leszno, Henrykowo 7c/17
tel. 667 890 904

Eugeniusz Bartosiewicz

64-117 Krzycko Małe,
tel. 504 201 936

Marek Wójcik

64-100 Leszno, Przybyszewo, ul. Wiejska 63
tel. 609 303 044

Anna Urbańska

64-100 Leszno , Długie Stare, ul. Wiosenna 72a

Krzysztof Kołacki

64-100 Leszno, Strzyżewice, ul. Lotnicza 39

Kornela Sztor

Kornela Sztor

64-100 Krzycko Małe, Gołanice, ul. Spacerowa 9

tel. 509-918-162

Wiesława Małycha

Wiesława Małycha

64-100 Leszno, Lasocice
e-mail: wiesia-malycha@wp.pl

tel. 533-901-339


Stopka